Home>Aktualności>

UWAGA KLIENCI !!!

UWAGA KLIENCI !!!

Zachęcamy Państwa do skorzystania z przelewów  typu „Express Elixir”.

Przelewy realizowane są natychmiast z banku do banku, z konta na konto  – 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Koszty przelewu typu Express Elixir liczone według Tabeli prowizji i opłat bankowych Banku Spółdzielczego w Bystrej

 

Uwaga Klienci !!! PILNE – W ZWIĄZKU Z ATAKIEM ROSJI NA UKRAINĘ !!!

Informacje dla Klientów w związku z atakiem Rosji na Ukrainę

W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

 Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego banku.

Uważaj na oszustów

Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.

Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej, nawet jeśli osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się jako pracownik banku.
Nie klikaj w linki w SMS-ach i mailach informujących o rzekomych niedopłatach za rachunki, przesyłki kurierskie czy podatki.
Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa.
Z rozwagą i należytą ostrożnością podchodź do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.
Wypłaty gotówki

Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.

Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki:

https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html

                                                                                                                                                                                                               Zarząd Banku

 

 Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – przestępcy podszywają się pod pracowników banków lub różnych zaufanych instytucji (np. policjantów)!

Ponownie ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku lub innych zaufanych instytucji (np. policjantów). Oszuści podają się za pracowników Banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji. Proszą o instalację oprogramowania, które pozwala na przejęcie kontroli nad pulpitem, np. Any Desk, TeamViewer.

Nie rób tego!

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:

podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji,
instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.
W przypadku, gdy:

odbierzesz podejrzany telefon lub wiadomość tekstową od osoby podającej się za pracownika banku lub instytucji zaufanej,
masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych,
podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie
rozłącz się i skontaktuj się z bankiem.

Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji. Nie oddzwaniaj na połączenie, z którego wcześniej rozmawiałeś z podejrzanym rozmówcą!
Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia). Nasze numery kontaktowe znajdziesz na naszej stronie internetowej. Zawsze też ręcznie wpisuj pełen adres strony banku w pasku adresu przeglądarki (znajduje się u góry okna z otwartą przeglądarką internetową).

Uważaj na fałszywe SMS-y z linkami.
Szanowni Klienci,
możecie otrzymać wiadomość, która zachęca do kliknięcia w link. Nie róbcie tego! To może
być oszustwo.
Przestępcy nasilili serię ataków phishingowych. Nieustannie tworzą nowe, coraz bardziej wymyślne
scenariusze. Najczęściej jednak odwołują się do aktualnych tematów w życiu społecznym lub
próbują wzbudzić ciekawość u odbiorcy. Często wykorzystują portale sprzedażowe typ OLX,
Vinted czy też tworzą wiadomości z linki podają się za rzekomych dostawców prądu lub gazu z
informacją o niewielkiej niedopłacie i konieczności jej opłacenia z uwagi na grożące odcięcie
dostawy mediów ( tym przypadku najlepiej skontaktować telefonicznie ze swoim dostawca mediów
i sprawę wyjaśnić, a na pewno dostawcy nie wyłączają usług z uwagi na niewielkie zadłużenie).
Wykorzystują szereg technik w celu wyłudzenie od nieświadomego klienta jego danych typu:
nr karty, PIN, kod CVC, kody autoryzujące czy też login i hasło do bankowości elektronicznej.
Co się może stać, gdy klikniesz w otrzymany podejrzany link !!!
Przestępcy przekierują Cię na fałszywą stronę, która wyglądem przypomina sklep Google Play. W
zależności od wersji SMS-a mogą nakłaniać Cię do aktualizacji wtyczki Adobe Flash Player lub do
zainstalowania „mObywatel – aplikacji mobilnej”.
W rzeczywistości nie pobierzesz aplikacji, czy wtyczki tylko zainfekujesz swoje urządzenie
złośliwym oprogramowaniem. Ta sytuacja może doprowadzić do ujawnienia Twojego loginu i
hasła do bankowości internetowej lub przejęcia kodów sms. Ostatecznie możesz stracić
wszystkie pieniądze.
Jak się chronić.
· Nie otwieraj linków od nieznanych nadawców.
· Aplikacje pobieraj tylko z oficjalnych sklepów tj. Google Play lub App Store.
· Przyjrzyj się uprawieniom, których wymaga aplikacja – szczególnie zachowaj ostrożność
wobec programów, które chcą pobierać pliki z nieznanych źródeł.
· Wykonuj zakupy wyłącznie w sprawdzonych serwisach zakupowych, nie poza nimi na
przykład poprzez WhatsApp, który nie jest do tego przeznaczony i nie daje żadnej ochrony,
· Bądź na bieżąco. Pamiętaj nigdy nie podawaj nikomu swoich kodów autoryzacyjnych,
pinów oraz kodów bezpieczeństwa są one tylko dla Twojej wiadomości.
Oto kilka zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej i kart
płatniczych – stosuj je na co dzień:
1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
2. Chroń swoje hasła.
3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
4. Zachowaj dyskrecję w sieci i codziennym życiu.
5. Uważaj na super okazje.
6. Zgłaszaj jak najszybciej podejrzenie oszustwa i prewencyjnie blokuj bezzwłocznie dostęp
do karty i bankowości.
Zarząd BS Bystra